(αποσπάσματα από το έργο του D.H. LAWRENCE - μετάφραση ΓΙΑΝΝΗ ΣΠΑΝΔΩΝΗ)
* "- Πιστεύεις , βέβαια, πως υπάρχει κάτι το αιώνιο στο γάμο , ε; " Εκείνη γύρισε και τον κοίταξε
"Κλίφορντ, έτσι που το λες κάνεις την αιωνιότητα ν' ακούγεται σαν ένα βαρύ καπάκι ή μια πολύ μακριά αλυσίδα που σέρνεται πίσω σου όσο μακριά κι' αν πάς..."
* -"Μα θα σ' αφήσουν οι εργάτες να τους υπαγορεύσεις τους όρους σου;"
- "Θ' αναγκαστούν , άν τους το φέρω με το μαλακό, αγαπητή μου"
- "Μα δεν μπορεί να γίνει κάποια αμοιβαία συνεννόηση;"
- "Ασφαλώς, άν συνειδητοποιήσουν οτι η βιομηχανία έχει προτεραιότητα έναντι των ατόμων"
* Το θέμα της ιδιοκτησίας έχει γίνει πιά θρησκευτικό ζήτημα. Όπως ήταν δα , και τον καιρό του Ιησού ή του Άγιου Φραγκίσκου της Ασίζης. Δεν πρέπει να λέμε "μάζεψε όλα όσα έχεις και δώσε τα στους φτωχούς" , αλλά " χρησιμοποίησε όλα όσα έχεις για να ενθαρρύνεις τρη βιομηχανία και να δώσεις δουλειά στους φτωχούς"
* Οι μάζες ήταν και θα είναι πάντα ίδιες. Οι σκλάβοι του Νέρωνα είχαν εξαιρετικά λίγες διαφορές από τους ανθρακωρύχους μας ή από τους εργάτες του Φόρντ . Έτσι είναι οι μάζες: δεν αλλάζουν ποτέ. Ένα κάποιο άτομο μπορεί να ξεχωρίσει μέσα στις μάζες, δεν τις κάνει ν' αλλάξουν στο σύνολό τους. Είναι αναλλοίωτες. Αυτό είναι ένα από τα πιό ακράδαντα σημεία της κοινωνικής επιστήμης. Panem et circenses! Άρτον και θεάματα . Μόνο που η σημερινή εκπαίδευση είναι ένα κακό υποκατάστατο για τα θεάματα του τσίρκου. Το κακό είναι πως σήμερα κάναμε θάλασσα το σκέλος του θεάματος και δηλητηριάσαμε τις μάζες μας με μιά δόση μόρφωσης...
* "- Πιστεύεις , βέβαια, πως υπάρχει κάτι το αιώνιο στο γάμο , ε; " Εκείνη γύρισε και τον κοίταξε
"Κλίφορντ, έτσι που το λες κάνεις την αιωνιότητα ν' ακούγεται σαν ένα βαρύ καπάκι ή μια πολύ μακριά αλυσίδα που σέρνεται πίσω σου όσο μακριά κι' αν πάς..."
* -"Μα θα σ' αφήσουν οι εργάτες να τους υπαγορεύσεις τους όρους σου;"
- "Θ' αναγκαστούν , άν τους το φέρω με το μαλακό, αγαπητή μου"
- "Μα δεν μπορεί να γίνει κάποια αμοιβαία συνεννόηση;"
- "Ασφαλώς, άν συνειδητοποιήσουν οτι η βιομηχανία έχει προτεραιότητα έναντι των ατόμων"
* Το θέμα της ιδιοκτησίας έχει γίνει πιά θρησκευτικό ζήτημα. Όπως ήταν δα , και τον καιρό του Ιησού ή του Άγιου Φραγκίσκου της Ασίζης. Δεν πρέπει να λέμε "μάζεψε όλα όσα έχεις και δώσε τα στους φτωχούς" , αλλά " χρησιμοποίησε όλα όσα έχεις για να ενθαρρύνεις τρη βιομηχανία και να δώσεις δουλειά στους φτωχούς"
* Οι μάζες ήταν και θα είναι πάντα ίδιες. Οι σκλάβοι του Νέρωνα είχαν εξαιρετικά λίγες διαφορές από τους ανθρακωρύχους μας ή από τους εργάτες του Φόρντ . Έτσι είναι οι μάζες: δεν αλλάζουν ποτέ. Ένα κάποιο άτομο μπορεί να ξεχωρίσει μέσα στις μάζες, δεν τις κάνει ν' αλλάξουν στο σύνολό τους. Είναι αναλλοίωτες. Αυτό είναι ένα από τα πιό ακράδαντα σημεία της κοινωνικής επιστήμης. Panem et circenses! Άρτον και θεάματα . Μόνο που η σημερινή εκπαίδευση είναι ένα κακό υποκατάστατο για τα θεάματα του τσίρκου. Το κακό είναι πως σήμερα κάναμε θάλασσα το σκέλος του θεάματος και δηλητηριάσαμε τις μάζες μας με μιά δόση μόρφωσης...
No comments:
Post a Comment